
Βιβλία Ιστορίας που τυπώθηκαν για να αποσυρθούν εν μέσω υστερικών κραυγών, βιβλία Μαθηματικών με απίστευτα λάθη και ανακρίβειες, βιβλία που δε μοιράστηκαν ποτέ, λεξικά που έφτασαν τη δεύτερη χρονιά όταν η αναφορά σ' αυτά γίνεται καθημερινά στο γλωσσικό μάθημα, βιβλία Γραμματικής που δεν τυπώθηκαν ποτέ, σωρεία τυπογραφικών λαθών, ποιήματα που αλλάζουν δημιουργούς και κάνουν τα κόκαλα των τελευταίων να τρίζουν, 63 σελίδες με διορθώσεις από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, απίστευτη προχειρότητα, επιπολαιότητα, τσαπατσουλιές, κι όλα τα συναφή πανέμορφα που μεταλλάσσουν την παιδεία σε παίδεμα...

Βέβαια ο Έλληνας, εκτός της παλαβομάρας που τον διακρίνει, εκτός του ότι είναι και φωνακλάς σαν τον Άδωνι ένα πράγμα, τον διακρίνει και το αλάθητο των απόψεων... Ας εστιάσουμε αρχικά στο εν λόγω βιβλίο.
Πέραν των δύο προαναφερόμενων "παραλείψεων" και την περίεργη εξύμνηση της προσωπικότητας του Κεμάλ Ατατούρκ ο οποίος λίγο ή πολύ παρουσιάζεται ως "απελευθερωτής", το υπόλοιπο βιβλίο ήταν βασισμένο σε καθαρά σύγχρονα πρότυπα, όπου ιστορικά στοιχεία που δε συνάδουν με το γνωστικό υπόβαθρο των μαθητών αυτής της ηλικίας, απλά παραλείπονται καθώς ούτως ή άλλως θα διδαχτούν εν συνεχεία...
Δεν παύει να αποτελεί έκπληξη η απαλοιφή χαρακτηριστικών, ονομάτων κλπ στοιχείων αναφορικά με γειτονικές χώρες, όπως π.χ ο Νικηταράς ο Τουρκοφάγος ο οποίος απώλεσε το "Τουρκοφάγος", όπως και ο Βασίλειος Β' ο Βουλγαροκτόνος που με τη σειρά του αποχαιρέτησε την "τιμητική" επωνυμία.... Αν σκεφτεί κανείς όμως το όλο υπόβαθρο πάνω στο οποίο στηρίχτηκε αυτή η light περιγραφή ιστορικών γεγονότων (όρα συνομιλίες Γιωργάκη Παπανδρέου - Τζεμ) τότε πολλά πολλά δε χρειάζεται κανείς να αναφέρει για το όλο παρασκήνιο, εκτός του ότι άλλη μια φορά σαν μαλάκες απαλείψαμε μονομερώς δυστυχώς τα όσα ενοχλούσαν τους γείτονες καθώς οι καθ΄όλα ειρηνικοί Τούρκοι συνεχίζουν να απαιτούν (κι ουχί να αγοράζουν) ελληνικό αγρό...


Και απορίας άξιον προς τι οι υστερικές κραυγές, όταν τα άνωθεν, συν άλλα τόσα καθόλου εγκωμιαστικά για τον περίεργο ρόλο της Εκκλησίας και του Πατριαρχείου την εποχή της Επανάστασης και τους αιώνες πριν αυτήν, περιγράφονται στην Ιστορία του ελληνικού Έθνους της Εκδοτικής Αθηνών, ένα έργο της δεκαετίας του 70 και με βαρύγδουπες υπογραφές πασίγνωστων ακαδημαϊκών από κάτω...
Δυστυχώς οι ελληναράδες της υπόθεσης προσπέρασαν τις αρχικές διαμαρτυρίες των δασκάλων για τα μύρια όσα περίεργα των υπόλοιπων βιβλίων, οι οποίοι και είναι οι πλέον κατάλληλοι να τα αξιολογήσουν καθώς πρόκειται για εργαλεία που οι ίδιοι καθημερινά χρησιμοποιούν κι όχι ο κάθε τηλεμαϊντανός που ωρύεται για λόγους τηλεθέασης, πολιτικών σκοπιμοτήτων ή απλά για το θεαθήναι... Και τι πιο περίεργο από το γεγονός ότι ουδέποτε ρωτήθηκαν οι εκπαιδευτικοί για την αλλαγή εγχειριδίων, έστω να πουν την άποψή τους, τις προτάσεις τους... κι αν όχι για να ληφθούν σοβαρά, έστω έτσι για το γαμώτο...
Καθώς πόσο εύκολο το γεγονός να κρίνεις - κατακρίνεις το χώρο της εκπαίδευσης και να υποβιβάζεις με τους χειρότερους χαρακτηρισμούς τους εκπαιδευτικούς, απλά και μόνο επειδή αντιδρούν σ' ένα περιεχόμενο που βγάζει μάτια, για να το ανακαλύψουν οι τηλεμαϊντανοι και τα σπουδαία ΜΜΕ, τρία χρόνια αργότερα...

Είναι εύκολο να κατακρίνεις τον εκπαιδευτικό, τον αστυνομικό, τον κάθε εργαζόμενο ο οποίος στην ουσία δικές σου εντολές, συστάσεις, προτροπές και προγράμματα εκτελεί και τα δικά σου εργαλεία χρησιμοποιεί, άσχετα που του δίνεις σφυρί για να βιδώσει και κατσαβίδι για να καρφώσει... Δεν κατάργησαν οι εκπαιδευτικοί τη Γραμματική επί δεκαετίες πράγμα που οδήγησε στην δημιουργία μιας ανορθόγραφης γενιάς για να αναγκαστούν να την επαναφέρουν οι προαναφερόμενοι φωστήρες άρον άρον...
Προχειρότητες επί προχειροτήτων στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας... Και μετά αναρωτιόμαστε τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε...

0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου